Здорова, крутий чіл. Сьогодні я допоможу тобі остаточно визначитися з вибором вела. І так, що маємо: У тебе є трохи (або навіть дуже багато) грошей скоплених впродовж всієї зими. Реальне бажання почати катати вмх або прикупити собі новий велосипед.
І так почнемо з найскладнішого. Ти новачок, і ти не зовсім визначився із стилем катання. І ось на допомогу приперся я, і розповім тобі про основи вмх. Цей урбанистичный вид відпочинку і спорту зародився, як ти здогадуєшся в Америці, найімовірніше в штаті Каліфорнію, якщо ти де ні будь зустрічав, точне місце народження вмх, то швидше за все це марення. Та насправді прародителем вмх (у його нинішньому вигляді) є Гай Терн (Gay Tern та той самий GT), але тут річ у тому, що він створив прототип вмх для свого сина, який по малоліттю не міг ганяти на кросовому мотоциклі і тренувався катаючись на велосипеді, що означає, що вмх як спорт вже існував.
І так BMX - Bike Moto Extreme, енто такий маленький великий, на колесах розміром в 20 дюймів (небагато чим більше 50 див.) і низькою рамою. Устаткування на нім ставиться, якомога надійніше і простіше. У вмх не можна регулювати висоту рулюючи, поставити амортизовану вилку, або інші додаткові байкерские наверни (наприклад: декілька швидкостей).
Всього існує три типи вмх: Racing, Flatland (пишеться в одне слово, читається в два) і Street. Почнемо по порядку. Racing - це взагалі дідусь вмх, він був першим, що обізвали вмх. Вів для рэйсинга спеціально заточений під гонки по зменшених копіях трас для мотокросу, і охарактеризований малою вагою і гальмами типу V-Brake.
Ще в старовині на них не просто ганялися, але і стрибали прольоти, не поступливі міні мотокросу, рами для рэйсинга в останніх років п'ять роблять в основному з алюмінію 6005 мазкі і вище (хоча ще зустрічаються сталюжные (сталь 4130 Cr-Mo)), і часто оснащують євро кареткою. Особливо про ці велы розповідати нічого. Звичайно мені може заперечити сьогодення рейсеры, але річ у тому, що рейсингом просто так не займаються. А існують секції. У секції дуже досконально вивчається вмх для рейса, і тренер з радістю порадить, якій купити вєл.
Наступним за списком йде флетлэнд (Flatland) самий технічно складний вид вмх. Тут попадаються такі речі, як фрикостер, укорочені шатуни, маленькі зірки (можна і на 44 зубах катати, але якось не те), спец выносы (дуже короткі, мало не вертикальні) і врешті-решт гальма з ротором (якщо ти не знаєш що це все таке, то купи собі Atom sniper, а добрі бемеры тобі всі дуже детально пояснять:). Залишився останній вид вмх-Street. Річ у тому, що в цьому вигляді багато три різновиди, дуже схожих, але все-таки. 1. Dirt Jumping або просто дерт. Ці велы не мають рябий (ну в основному не мають), мають раму не коротше 20.5 дюймів і відсутнє переднє гальмо. Така комплектація связанна з тим, що райдеры цього вигляду стрибають по земляних трамплінах (дерт), які не мають столу і між вильотом і приземленням яма. На короткій рамі дуже важко стрибати із-за поганої стійкості при трясінні, правда при цьому жертвуется зручністю при виконанні трюків. Переднє гальмо просто небезпечне із-за специфічної техніки приземлення (для збереження швидкості вів повинен як би увійти до приземлення, і якщо при цьому якщо зачепиш гальмо, причин тому багато, то виконаєш face dirt slide), та і при тому більшість просунутих хлопчаків знімають ротор. Із стаканами я думаю все зрозуміло, ну навіщо тобі зайва вага, коли ти грязь місиш. 2. Vert або рампа. В принципі не сильно відрізняється від сртитового вела. Часто в рампі люди катаються на звичайних стритовых велах. Річ у тому, що насправді не існує виключно Vert bmx, просто людина, що катає в рампі, називає свій байк вестовым, а стритер стритовым. Та виробники вмх мають декілька велов, під загальною назвою VERT, але якщо придивитися до рам і комплектації, то знаходиш, що рами ті ж та і устаткування не сильно відрізняється (наприклад FreeAgent або Haro, яскраве виключення Mosh Worm). Для верта бажано раму не довше 20 дюймів та і все. 3. І так, ось він злобний і великий стрит. Особливо вже розповідати нічого, але все таки. Перш за все це рама в середньому від 20 до 21 дюйма, якщо ти маленького зростання ( ну скажемо метр сорок) те тобі краще поки узяти флетовую раму (можна навіть алюмінієву) і навісити на неї стритовое устаткування. З приводу устаткування слід сказати, що все залежить від кількості кровних залізобетонних (грошей). Якщо у тебе є, скажемо тисяч 7 або 8. а то і дев'ять, то придивися перш за все до шатунів і втулок, шатуни мають бути в кращому разі трьохелементні, а втулки на промислових підшипниках, правда на жаль це поки рідкість. Є такий варіант: Купуємо вів з хорошою рамою і поганим обваженням (наприклад DF Moto, Haro F3 або F2), потім з часом дочиста міняємо колеса і шатуни, напевно з часом тобі захочеться поміняти кермо і вилку, але це дійсно справа часу (розрахунок такий, що ще новачок і грошей у тя в обріз). Про такі речі, як педалі. Гуму і гальма я взагалі мовчу. На мій погляд це витратний матеріал. Головне пам'ятай, при покупці вела: 1. Дивися рульову - вона має бути 1 і 1.8 дюйма. 2. Педалі мають бути металевими, інакше доведеться вже через тиждень їх поміняти. 3. Вісь заднього колеса 14мм - обов'язково, спереду можна і 9.5 мм, що іноді ставлять собі профі ради зменшення ваги. 4. Проушини на рамі (ну те місце, куди колесо прикручується) мають бути не менше 5 мм завтовшки, інакше це не рама для стрита, а так іграшка.
|