Історія умовчує, коли й хто придумав BMX, але все-таки він існує й продовжує розвиватися в усім світі, і в нашій країні. Як і більшість сучасних видів спорту, BMX був створений в Америці. Спочатку це був просто маленький велосипед, не призначений ні для яких трюків. На ньому просто їздили. Незабаром, хлопці, яким набридло просто їздити, почали стрибати, і носитися по вулицях. І виробники стали розробляти й пропонувати нові конструкції таких велосипедів. Серед перших минулого: Haro, GT, Hutch, Skyway та Mongoose. Але все-таки самі реальні байки робили тільки GT та Haro. Гальма були просто ніякими! У той час найкращими гальмами були ACZ Z-Rims, але вони були зроблені із пластику або нейлону. Про їхню якість висновки робіть самі!
Незабаром була створена "Американська Фрістайл - Асоціація (AFA)". Вона поєднувала сотні рейдерів - гонщиків, flatland'ерів і фанатів Vert. Всі райдери намагалися дотримуватися традицій AFA і надягали повний захист, не дивлячись на дисципліну. На той час не було шоломів "Protec", так що доводилося робити "cherry picker'и" й "nourie stand'и" у величезних шоломах Ecko. В AFA були починаючі, досвідчені, експерти та професіонали, розділені на 4 групи: від 13 і молодше, 14-15, 16-18, 19 і старше. В одному зі змагань було 120 учасників у категорії 16-18 серед експертів по флетленду. Флетленд рулив. Кращі райдери змагалися як у флеті, так й у верті. Денніс Мак-Кой (Dennis McCoy) був відомий своїм флетлендом. Догляд за байком був частиною катального дня. Перед катанням потрібно було протирати гальма, закручувати пеги (тоді вони наверталися на вісь, що досить часто приводило до поломки осі).
В 80-і не було хромованих ободків (а хром - найкраща поверхня для гальмування), так що навчитися робити Endo, було круто! Незабаром з'явився перший дійсний фристайловий байк "Haro Sport". У нього були пеги що опускаються, гальма "mags" та GYRO (система, що дозволяє обертатися керму на 360 градусів, не заплутуючи гальмові тросики). В 1988 з'явилися перші байки, що перейшли на "990і гальма". З'являються нові компанії. Самий крутий Haro продавався з 48 - шпицевими ободками. У той час рама усе ще залишала бажати кращого. Рік служби, максимум два - усе, що ви могли очікувати від своєї рами. Компанія Hammer, незабаром, представила захист для гомілок. Вони використали для зм'якшення неопрен і спінену гуму. Це було дійсним порятунком для багатьох райдерів, тому що вони просто "вбивали" свої гомілки педалями та пегами.
В історії BMX є 3 роки, у які він не те, що не розвивався, а просто зникав! Це час із 1989 по 1991 року. Змагання припинялися, байкерам набридло витрачати величезні кошти на покупку запчастин, і лагодження велосипедів. Журнали або закривалися, або не відповідали тематиці. 1991 рік ставав смертю фрістайлу. Але з'явився хлопець, готовий зробити байки небагато краще. Його звали Білл. Почалося відродження фрістайлу. Компанія Standard Industries представила першу довгу загартовану вісь для фрістайлу, що дозволило використовувати пеги з новою технологією кріплення - deep socket bolt on (вони прикручувалися болтом, як на сучасних байках). Мatt Hoffman провів BS - Bicycle Stunt - серію змагань. Це були перші змагання, що довели, що чим менше правил і чим "безбашніші" учасники, тим краще. Без виключень, флет, верт і стріт - усе було там. Чи був ти профі або тільки початківцем - не було різниці! Серія BS була початком для X-Games й B3 (X-Trials). З'явився журнал "Ride" і представив фрістайл у такому виді, у якому ніхто цього раніше не робив. Вони допускали нецензурні слова на своїх сторінках і давали рекламу маленьких компаній.
Нoffman Bikes розвивалися і райдинг почав розвиватися. Схоже, це був кращий рік для змагань. Райдери нарешті усвідомили, що можуть внести зміни в індустрію й почали робити це. GT й Haro, будучи не в змозі конкурувати з іншими фірмами, що випускали всі нові байки, почали переробляти свої. GT була настільки популярна, що вона захопила більшу частину ринку.
Dennis McCoy виграв BS, і за підсумками року став кращим. Але на арену вийшов новий райдер, що став наступати на п'яти Dennis'у. Це був канадець Jay Miron. В 1995 ESPN починає активну діяльність. Hoffman вирішив зав'язати зі змаганнями, і зайнятися своєю байковою компанією. BS переходить під контроль ESPN. У першу чергу, вони забрали зі змагань початківців. Сказали, що також не погано би позбутися й від флетленда. А "заварив" цю кашу McGoo. Він був дійсний "ступором". Він призивав дітей не кататися, і пояснював, що участь початківців у змаганнях -це трата часу. А потрібно лише було провести змагання для 500 хлопців на три дні! І люди розповіли б про це набагато краще, ніж ESPN або будь-який журнал. Усі знали, що є хлопці, які проїдуть 1000 кілометрів, щоб зайняти останнє місце серед початківців і приїдуть додому з більшим бажанням кататися, чим коли-небудь,!
В 1996 ESPN продовжує розмови про виключення flatland з X-Games (колишній BS). Часи, коли в журналах було по 10-15 фото flatland відходять. Vert ставати основним напрямком. Тоді стали робити 900, Flair (сальто назад на 180 градусів), і залишалося тільки зробити те ж саме на більшому вильоті. Стрит стає самим цікавим на змаганнях, тому що площадки змінюються від місця до місця. Різне розташування трамплінів змушує райдерів кататися по-різному в кожному новому місці. Щоб зовсім уже обмежити число райдерів, ESPN стали допускати до участі 30 чоловік у кожному класі серед професіоналів та "середняків". Всі райдери повинні зареєструватися заздалегідь. Райдерів змушували кататися по тим трасам, що й скейтерів і скейтбордистів.
Але як би це погано не звучало, це ще не кінець світу. Місцеві змагання з BMX знову набирають популярність і залучають все більшу кількість, як учасників, так і тих, хто не проти зайнятися цим цікавим і трюковим видом вуличного спорту.